zaterdag 17 januari 2015

Konijntje

Op internet kwam ik een leuke foto tegen van een gehaakt konijntje. Ik kon helaas geen patroon ontdekken. Ik heb 'de stoute schoenen aangetrokken' en geprobeerd het konijntje na te haken. Ik vind het resultaat zelf erg leuk geworden!


Voor degenen die het leuk vinden om dit konijntje ook te haken, heb ik het patroon uitgeschreven. Enne, laat je eigen fantasie en creativiteit natuurlijk ook de vrije loop!

Dit heb je nodig:
2 kleurtjes katoen (bijv. Catania of Capri)
haaknaald 2,5 mm.
vulling

Kleur A: beige (benen, onderlijf, hoofd en armen)
Kleur B: antraciet (bovenlijf en rok)

Gebruikte steken:
l = losse
v = vaste
hst = half stokje

Bij dit patroon haak je aan het einde van de toer gewoon door, dus sluit de toer niet af met een halve vaste.

Been:
Begin met kleur A.
1. Haak 2 l en haak 6 v in de 1e l.
2. 2 v in elke v (12  v)
3. t/m 22. 1 v in elke v (12 v)
Hecht af.

Haak nog een been maar hecht na toer 22 niet af! Vul de benen stevig op.

Lijf:
We gaan nu de 2 benen met elkaar verbinden.
23. Haak in elke v van het eerste been een v en gelijk daarna in elke v van het tweede been een v (24 v)
24. t/m 27. 1 v in elke v (24 v)
Ga verder met kleur B.
28. t/m 31. 1 v in elke v (24 v)
32. 1 v in elke v maar haak alleen deze toer in de achterste lus!
33. t/m 36. 1 v in elke v (24 v)
37. 2 v, 2 v samenhaken. Herhaal. (18 v)
38. 1 v, 2 v samenhaken. Herhaal. (12 v)
Vul het lijf op.

Hoofd:
Ga verder met kleur A.
39. 1 v, 2 v in volgende v. Herhaal. (18 v)
40. 2 v, 2 v in volgende v. Herhaal. (24 v)
41. 3 v, 2 v in volgende v. Herhaal. (30 v)
42. 4 v, 2 v in volgende v. Herhaal. (36 v)
43. t/m 51. 1 v in elke v (36 v)
52. 4 v, 2 v samenhaken. Herhaal (30 v)
53. 3 v, 2 v samenhaken. Herhaal (24 v)
54. 2 v, 2 v samenhaken. Herhaal (18 v)
Vul het hoofd op.
55. 1 v, 2 v samenhaken. Herhaal (12 v)
56. 2 v samenhaken. Herhaal (6 v)
Hecht af.

Naai met kleur B 2 oogjes en een neusje op het hoofd.



Arm: 2x
Kleur A
1. Haak 2 l en haak in de eerste l 6 v (6 v)
2. 1 v, 2 v in volgende v. Herhaal. (9 v)
3. t/m 19. 1 v in elke v (9 v)
Vul de arm op (niet helemaal tot bovenaan).
Haak de arm met 4 v dicht en hecht af.
Naai aan beide kanten een arm tussen toer 38 en 39.

Oor: 2x
Kleur A.
1. Haak 2 l en haak in de eerste l 6 v (6 v)
2. 1 v, 2 v in volgende v. Herhaal. (9 v)
3. 2 v, 2 v in volgende v. Herhaal. (12 v)
4. 3 v, 2 v in volgende v. Herhaal. (15 v)
5. t/m 15. 1 v in elke v (15 v)
Vouw het oortje dicht en vouw de onderkant nog een keer dubbel. Bevestig beide oortje op het hoofd ter hoogte van toer 54.

Rok:
Kleur B.
1. Haak in elke voorste lusje van toer 32 een v (24 v). Zorg ervoor dat beide benen van u af wijzen en de oortje naar u toe!
2. 2 hst in elke v (48 hst)
3. 2 hst in elk hst (96 hst)
4. 1 hst in elke hst (96 hst)
Hecht af.

LET OP! Dit patroon is bedoeld voor eigen gebruik en mag dus niet voor commerciële doeleinden gebruikt worden!
Wilt u het patroon op uw website delen? Plaats dan een link naar dit bericht!




Heb je ook een konijntje gehaakt met behulp van bovenstaand patroon? Stuur je me dan een foto zodat ik kan zien hoe het geworden is? 



Veel haakplezier!












55 opmerkingen:

  1. Super schattig! Dankjewel voor het uitschrijven en delen!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super!!
    Dank je wel voor het uitschrijven en delen van het patroon...
    Liefs Klaske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een dotje dit 'nijntje'!! Ik ben niet zo van het kleine haakwerk maar voor deze leukerd ga ik denk ik voor gaas! Bedankt voor het patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat schattig zeg! Bedankt dat je dit patroontje met ons deelt. Ik krijg er gelijk zin in :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Just found your blog its really cute. I was wondering could you add Google translate? Thanks x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt een schatje. Dank je voor het uitwerken en delen van het patroon. Dit konijntje komt op mijn wensenlijstje om te haken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt ! Wat een leuk konijntje... ga ik zeker eens haken !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marije, ik heb je konijntje gehaakt en zou je graag een foto sturen, maar waar kan ik dat naar toe doen?

    Groetjes,
    Arina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk! Je kunt de foto mailen naar elittel@hotmail.com!

      Verwijderen
    2. Wat leuk! Je kunt de foto mailen naar elittel@hotmail.com!

      Verwijderen
    3. Hij is erg leuk geworden, bedankt voor het delen van het patroon.

      Verwijderen
    4. Kwam dit patroon tegen toen ik op zoek was naar een konijntje :-) Erg leuk geworden en bedankt!!

      Verwijderen
  9. very informative post for me as I am always looking for new content that can help me and my knowledge grow better.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank u wel voor het delen van je patroon. Ik ben nog maar een beginner (enkel nog maar grannys gemaakt) maar deze staat alvast op mijn to-do lijstje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. 15 v in de 3e toer gaat niet. Je bedoeld zeker 18

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze is mijn volgende werkje. Ben nu bezig aan een eendje. Zeker bedankt om dit patroontje te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn patroon! Niet voor commercieel, ik haak 'm voor Hartendekens! Heb de link ook op de besloten fb-pagina gezet. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dank je voor je leuke patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Do you have english version? Thank you :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. This is so cute, however, do you have a translator or an English version? Thank you

    BeantwoordenVerwijderen
  17. This is lovely and I would love to make it, any chance of an English translation - pleeeeese

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I would also love the English pattern pleeez

      Verwijderen
    2. Heel erg leuk🐰 ik heb hem deze week gehaakt. Helaas lukt het niet om een foto te delen...

      Verwijderen
  18. Do u have an English version pleeeez. It's so cute, I love this bunny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. This is the cutest bunny I have found! But being an uncultured person, I don't speak Dutch... Would I be able to get an English version?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. I understand it. Do you mind if I translate it to English for those who are asking and share it?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. HI there! Were you ever able to translate this pattern?! It is beautiful and my niece wants one!! Thank you!

      Verwijderen
  21. Thank you!! I'm attempting a translation to english, as I have not found one yet. Will post if I can figure it out.

    BeantwoordenVerwijderen

  22. Dankie!! Ek probeer 'n vertaling na Engels, want ek het nog nie een gevind nie. Sal posteer as ek dit kan uitvind.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hartelijk dank voor het snoezige konijntje, ben er erg blij mee. Ik heb het gelijk opgeslagen, met vriendelijke groet E.J.M.van Oijen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Bedankt voor jou mooie konijntje ik word 7 maart aanstaande oma van een meisje dit ga ik maken voor haar !
    nogmaals bedankt voor het patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  25. IK begin nu net pas, maar wil dit echt graag gaan maken als ik het beter kan!! Vind hem kei schattig

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heb hem gemaakt voor een baby'tje dat binnenkort verwacht wordt. Fijn patroon was er zo klaar mee. Ik heb wat dikkere wol en haaknaald gebruikt dus hij is wat groter geworden. Ik zou wel een foto willen laten zien maar hoe kan ik die versturen? ;) in ieder geval bedankt voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Podríais decirme por favor qué es; punto suelto, punto arreglado y punto medio palo?. No tengo mucha prática y no entiendo esos conceptos.Gracias

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Het konijtje met veel plezier gemaakt, en het is zo leuk geworden. Het was ook snel gemaakt en ik krijg ook vele leuke reacties erop. Ik kan helaas de foto niet plaatsen in deze blog, hoe kan ik je deze toesturen?

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hello,
    I would love to use it as CAL for our Facebook group.
    But I need your permission for that because I will publish your pattern in parts, and when we are done. I will give you all the credit and ask my followers to follow you on your social media accounts.

    Because our group features Mysterious CALs, Here is how it works, I will put up the pattern with no pictures- in parts (clues) cause they will never know what they are doing until they got to the end and figure it out. They enjoy it more than the regular CAL

    So, what do you think?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wie kan mij een kopietje zenden via de mail? Ik weet niet hoe ik kan printen, zou wel makkelijk zijn.
    Met vriendelijke dank.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Awesome blog, i always enjoy & read the post you are sharing.Thank for your very good article...!
    แทง บอลออนไลน์

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Super bedankt voor het leuke patroon! Heb een heel leuk konijntje ermee gehaakt. Zou je graag een foto sturen, maar naar welk emailadres kan dit?

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dankjewel voor deze mooie Patroon,alleen deze Konijntje heeft geen staart.Heb ik een staart gemaakt voor der.en met haar flapjes orem en een zomer hoedjes met bloemetrjes en de aempjes heb ik anders gemaakt dezelf het begin dan en de rest heb ik een mouw gemaakt met de randjes bij zijn pols gehaakte kantje totaal anders geworden en zijn schoentjes en ketting rond zijn hals.Groetjes uit Wijchen Luthmilda

    BeantwoordenVerwijderen
  34. En de rokje heb iets langer gemaakt kijk deftiger vind ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  35. en veiligheid oogjes met valse wimpoers,en zijn snoetje

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hi, wat een leuk konijntje! Er staat dat de toer niet afgesloten wordt met een halve vaste. Moet je, als je je toer rond hebt, dan wel een losse haken voordat je verder gaat met een nieuwe toer of hoeft dat niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een leuk patroon. Heb een mailtje gestuurd met een foto van creatie

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hij is leuk!!! Zelf heb ik de bovenarmpje een mouwtje gegeven..

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Bedankt voor het patroon! Ik ben hem aan het haken voor mijn vijf jarige nichtje die dol is op dansen en dieren, zeker weten dat ze deze leuk gaat vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. ik heb al een hele collectie gehaakt😊

    BeantwoordenVerwijderen